Trh s rádiovou reklamou během prvního pololetí 2019 pokračoval v mírném růstu o miliony korun. Vyplývá to z údajů velkých rádiových mediazastupitelství jako Radiohouse, Media Club nebo Český rozhlas.
Inzertní investice zadavatelů a mediálních agentur za prvních šest měsíců 2019 přesáhly 810 milionů korun. V meziročním srovnání za stejná období to je o 16 milionů více. Investice jen za 2Q 2019 dělaly 512 milionů, o 11 milionů více než v roce 2018. Pro srovnání: za celý loňský rok toto číslo činilo 1,574 miliardy korun. Cifry jsou založeny na objemu v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. V úvahu se berou fakturované objemy, nikoli odvysílané.
Rostoucími sektory reklamy v druhém letošním kvartálu byla nákupní střediska, prodejci dětského vybavení, sportovní oděvy, vzdělávání a koncerty a festivaly. Naopak klesaly kasina a sázky, pneumatiky, tisk a potřeby pro kutily. Výrazně rychleji rostly investice přímých zadavatelů, zpomalil růst poptávky mediálních agentur.