Manažerskému týmu Novy pod vedením supermanažera Adriana Sarbua se nepodařilo zastavit pokles ekonomické výkonnosti televize ani ve třetím čtvrtletí. Největší komerční stanici klesly za prvních devět měsíců tržby v meziročním srovnání o 218 milionů na 3,14 miliardy korun. Provozní zisk před zdaněním a amortizací (OIBDA) klesl za první tři kvartály o 20 procent na 1,21 miliardy korun.
Během samotného třetího kvartálu Nova zaznamenala ještě větší "sešup": tržby spadly o 10 procent na 854 milionů, OIBDA pak o 40 procent (!!) na 216 milionů korun.
Nova tak trpí pokračující recesí na českém trhu s televizní reklamou. Ten se mezi červencem a zářím zmenšil o sedm procent. Sarbu pak musí čelit dalšímu nepříjemnému trendu - skupina kanálů Primy dohání v podílu na sledovanosti novácké programy. Zatímco loni během Q3 podíl Novy dosáhl 41 procent a Primy 22 procent, letos již tento poměr v procentních bodech byl 35:25.