Vedle e-shopu Alza.cz růstová čísla během marketingové akce Black Friday (BF; začala již 18. října) hlásí rovněž konkurenční online obchod Mall.cz. Ten v průběhu BF prodal zboží v hodnotě 1,8 miliardy korun. Jde o meziroční růst o více než 50 procent. Tržby celé Mall Group (patří sem i Czc.cz, Košík.cz, Vivantis atd.) za stejné období dosáhly 4,7 miliardy korun, což znamená oproti loňskému roku růst o 60 procent.
Internetovým obchodům Mall se podle zástupců skupiny dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina Mall působí. Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Chorvatsko, kde tržby meziročně rostly o více než 160 procent.
"Letošní Black Friday potvrdil, že tato akce oslovuje čím dál více Čechů. Od startu kampaně jsme viděli skokové růsty prodejů u většiny dárkových kategorií, od mobilních telefonů a drobné elektroniky přes hračky až po oblečení a doplňky," uvedl Oldřich Bajer, CEO Mall Group.
Majitel Mall Group je Petr Kellner (40 procent), Daniel Křetínský a spol. (40 procent) a Rockaway Jakuba Havrlanta (20 procent).