Objem internetové reklamy v České republice (odhad je uváděný v drtivé většině v ceníkových cenách) opět dosáhl rekordních hodnot. Rostla především display reklama a reklama ve vyhledávání.
Objem internetové inzerce (hlavně v ceníkových cenách) dosáhl v roce 2019 více než 34 miliard korun (rekord). V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 5,8 miliardy (v procentech plus 20 procent). Na růstu se nejvíce podílela display reklama (plus 20 procent) a reklama ve vyhledávání (plus 23 procent). Z pohledu způsobu nákupu inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy o 25 procent. Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu, který pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median.
Největší část inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu, která dosáhla 24,2 miliardy korun v ceníkových cenách. Z celkové sumy tvořila videoreklama 29 procent (6,95 miliardy; v procentech 37 procent). Nativní reklama tvořila 11 procent (2,67 miliardy). Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 34 procent (8,25 miliardy), meziročně vzrostla o 39 procent. Do display reklamy je započítána i reklama v obsahových sítích (zejména sítě Seznam Sklik, Google AdWords a Facebook) a RTB formou obchodovaná reklama.
Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do které inzerenti investovali 9 miliard korun v reálných cenách (tady SPIR trochu sčítá hrušky s jablky, pozn. aut.). Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,15 miliard korun v ceníkových cenách. Za SMS a MMS kampaně, které nezapočítáváme do internetové inzerce, zadavatelé reklamy zaplatili 98 milionů v ceníkových cenách.
Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 64 procent z celé display reklamy (15,58 miliard v ceníkových cenách). Meziročně vzrostla o 25 procent.