Nedávná aféra okolo společnosti Jumpshot (možný prodej dat zákazníků třetí straně) ještě nezasáhla hospodaření Avastu v roce 2019, firma zabývající se digitální bezpečností se tak za loňský rok mohla pochlubit příjemnými růstovými čísly.
Upravené tržby firmy v roce 2019 činily 873 milionů dolarů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 5,6 procenta (v absolutním vyjádření o 46 milionů). Upravené tržby z divize consumer direct desktop se zvedly o 9,1 procenta na 633 milionů dolarů. Upravený ukazatel EBITDA vzrostl o 8 procent na 483 milionů, upravená EBITDA marže činila 55,3 procenta (plus 1,2 procentního bodu). Čistý zisk se loni zvedl o 8 milionů na 249 milionů dolarů.
Počty zákazníků Avastu a celková penetrace vzrostly na zavedených trzích, jako jsou USA i v nových cílových zemích. Počet zákazníků se podle firmy zvýšil také v jihovýchodní Asii o 19 procent a ve střední a východní Evropě o 13 procent.
"Jádro podnikání Avastu a naše klíčové silné stránky zůstávají nezměněny. Naše zaměření na cross-sell a upsell, lokalizační strategie a nové verze produktů nadále přispívají k dobrému růstu. Pro nadcházející rok připravujeme řadu produktů," uvedl CEO Avastu Ondřej Vlček (foto).