Většina tuzemských deníků se v rámci mediálního trhu stává okrajovým zbožím. Je to výsledek dlouhodobého poklesu zájmu čtenářstva a přechodu na internet. Za měsíc duben 2020 se k tomu přidaly dopady pandemie čínského koronaviru (nižší nákupy v obchodech).
Meziměsíční poklesy prodejů březen/duben 2020 podle čísel kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR se pohybovaly v řádu tisíců průměrně prodaných kusů. Kupříkladu u Blesku se v dubnu meziměsíčně prodalo v průměru téměř o 11 tisíc výtisků méně (v procentech minus 7 procent), u MF Dnes to byl pokles o 7 tisíc prodaných kusů, u Hospodářských novin o 2 450 výtisků méně.
Ještě výraznější je porovnání čísel průměrných prodejů českých deníků za měsíc duben 2020 a 2019 (v kusech):