Jedna z největších komunikačních skupin na českém trhu, Publicis Groupe (Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Red Media, Zenith, Starcom atd.), výrazně změnila organizační uspořádání. Nově je členěna do tří divizí zaměřených na komunikaci, média a data & technologie, do nichž se integrovaly všechny agentury skupiny.
Změna organizační struktury Publicis Groupe (viz obrázek dole) je dalším krokem transformace skupiny na globální model Power of One. "Divize fungují na principu platforem, které usnadňují sdílení specializovaných oddělení napříč skupinou a umožňují sestavovat projektové týmy na míru konkrétním klientům, značkám i jednotlivým kampaním."
Komunikační divizi budou reprezentovat tři značky: full-servisové kreativní agentury Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a vedle nich MSL, která se specializuje na oblast PR, sociálních médíí a influencer marketingu. V čele divize stojí Pavla Nýdrle, dosavadní managing director agentury Kindred. Newcast na českém trhu přestane existovat a jeho klientské týmy se přesunuly pod Saatchi & Saatchi. Značka Publicis Prague bude nadále servisovat klienty v rámci stávajících závazků.
V rámci mediální divize došlo k integraci mediálních agentur Zenith, Starcom, Spark Foundry, Performics a Red Media do nových klientsky orientovaných týmů pokrývajících jak offline, tak i online média. Externě bude divize vystupovat jak na úrovni jednotlivých agenturních značek, tak nově také pod jednotnou hlavičkou Publicis Groupe. V čele divize je David Krňák, chief media officer Publicis Groupe ČR/SK.
Divize data & technologie se specializuje na digitální transformaci businessu (implementace a správa webových aplikací, CMS, DMP, CRM, e-commerce, webová analytika, data science atd.). Divizi reprezentuje značka Kindred, která získala v rámci Publicis Groupe pozici regionálního centre of excellence pro oblast dat a technologií. Divizi Kindred vede nově Gabriel Zábušek, který zde dosud zastával funkci chief technology officer.
"Našim dlouhodobým cílem je stavět komunikaci komplexně na základě komunikačních, marketingových a obchodních cílů, a ne podle toho, v jakých kanálech kampaň poběží. Z tohoto důvodu jsme se v Česku rozhodli zbořit bariéry uvnitř firmy a vytvořit novou strukturu směrem k modelu Power of One," uvedl Tomáš Varga (foto), CEO Publicis Groupe pro střední Evropu.