Velký středoevropský e-shop se spodním prádlem a plavkami Astratex se vydává zpět na východ. Cílem expanze firmy, která působí v devíti zemích, je Ukrajina.
Při vstupu na ukrajinský trh chce firma využít placené kampaně přes sociální sítě a na google, e-mailing, display reklamu a následný remarketing. "Naší výhodou je, že Astratex na tomto trhu již v minulosti působil, a proto na Ukrajině disponuje relativně velkou základnou zákaznic a zákazníků, na které se může marketingově zaměřit," uvedl marketingový ředitel firmy Karol Guláš.
Celkové tržby skupiny se mají blížit 800 milionům korun. Jen česká provozní firma Astratex v roce 2019 utržila 668 milionů korun. V meziročním srovnání je to nárůst o 184 milionů. Čistý zisk se zvedl z 3,7 milionu na 18,4 milionu korun.
Astratex v současnosti podle vlastních údajů realizuje kolem 55 procent tržeb v Česku a zbytek v zahraničí. Druhým největším trhem je Slovensko následované Rumunskem a dále Polsko a Maďarsko. Podle zástupců e-shopu po poklesu prodejů letos v březnu a dubnu způsobeném koronavirovou epidemií zaznamenává společnost "stabilní růst tržeb". V září měl být meziroční nárůst 50 procent. Astratex zaznamenal velký nárůst ve sportovních segmentu a v domácím oblečení, pokles naopak v segmentu plavek. "Ten byl ale na konci září ve srovnání s loňským rokem pouze pětiprocentní."
Majoritním vlastníkem Astratexu je fond soukromého kapitálu Hartenberg. V Hartenbergu jsou kromě peněz Andreje Babiše (vlastnictví je vyvedeno na svěřenské fondy) rovněž finanční prostředky bývalého investičního ředitele Penty Jozefa Janova.