Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

PR agentura Ewing mění portfolio majitelů, přibírá čtyři nové partnery

09:01, 3. 12. 2020
Reklama/PR Aleš Borovan

Jedna z TOP 5 PR agentur v Česku podle obratu, společnost Ewing Public Relations, rozšiřuje řady spoluvlastníků. Až doposud agenturu vlastnili Jakub Hrabovský (třetí zleva) s 45 procenty, Pavlína Rieselová (třetí zprava) s 45 procenty a Ondřej Kubala (10 procent).

Hrabovský s Rieselovou nyní přibírají do byznysu čtyři dlouhodobé spolupracovníky - Radku Hrstkovou (druhá zleva), Martina Jaroše (první zleva), Jana Sedláčka (první zprava) a Ondřeje Pechara (druhý zprava). Do vedení přicházejí po mnohaletém působení ve firmě na pozicích konzultantů. Zároveň jeden partner Ewing opouští, po deseti letech odchází Kubala, který by se rád věnoval i "dalším projektům mimo public relations". Hrabovský a Rieselová mají nyní v PR agentuře po 40 procentech, každý nový partner má 5 procent.

Spolu se změnou vlastnické struktury agentura mění vizuální identitu a název na Ewing (vypouští tedy slova "Public Relations"). Tato úprava má reflektovat změny v nastavení společnosti, k nimž došlo především v posledních dvou letech. "Naše uspořádání a služby už nejsou jen PR. Jsme především reputačními a strategickými komunikačními konzultanty. Usilovně jsme pracovali, abychom do naší nabídky začlenili kreativní, obsahové a digitální služby na špičkové úrovni," uvedla Rieselová.

Agentura Ewing v roce 2019 utržila 103 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 13 milionů více (čísla včetně přefakturací). Ke klientům firmy patřily/patří Veolia, Pfizer, Passerinvest, mBank, Asociace penzijních společností nebo Arriva. Čistý zisk za dané období vyskočil z 12 milionů na 14,5 milionů korun. Ovládající firmou je Ewing Group, pod kterou spadají ještě společnosti BeefBrothers (reklamní a kreativní služby; tržby 17 milionů korun v daném období), Jollor (správa sociálních sítí; 1,6 milionu) a Luova Publishing (firemní či spotřebitelské časopisy klientů; 4,6 milionu).