Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zásilkovna přestane spolupracovat s Českou poštou Hráči dne

08:14, 13. 1. 2021

Logisticko-technologická firma Zásilkovna (skupina Packeta) ukončuje k 31. lednu 2021 spolupráci s Českou poštou (ČP). Hlavním důvodem je podle Zásilkovny dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a "neustálé jednostranné zvyšování jejích cen". Zásilkovna zajišťovala pro ČP službu takzvané první míle. Internetové obchody mohly podávat zásilky určené pro doručení poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v Česku a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala poště na jejích hlavních třídících depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 tisíc zásilek.

"Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení," uvedla Simona Kijonková (foto), zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Českou poštu dle vlastních slov krok Zásilkovny překvapil. "Se Zásilkovnou Česká pošta vedla jednání o podobě cen na rok 2021. Podle vzájemné dohody měla jednání, která nebyla dokončena, pokračovat v lednu tohoto roku. Z veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem. Není žádný důvod, proč tento krok výrazně medializovat. Stačilo prostě přestat zásilky podávat přes Českou poštu. Můžeme se nyní soustředit na své klienty, kteří mají zájem o spolupráci s Českou poštou," reagoval tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.