Investiční skupina Natland, kterou majoritně ovládá zakladatel Tomáš Raška (foto), pokračuje v nákupech velkých e-shopů s oblečením a módou s cílem vytvořit velkého evropského e-commerce hráče.
Natland prostřednictvím firmy Company New v uplynulých letech ovládl zkrachovalý internetový obchod s módou Zoot, posléze k němu přidal e-shop Different. Nyní k nim přikupuje firmu Digital People, která provozuje online prodejce módy Bibloo a Urban Store. Transakce, jejímž předmětem je akvizice 100procentního podílu Digital People, se pohybuje v řádech stovek milionů korun.
"Spojení znamená mimo jiné další rozvoj služeb založený na maximálním využívání kombinace online prodejních kanálů s kamennými Výdejnami radosti, kde si zákazník může módní kousky vyzkoušet a kterými konkurence nedisponuje. Zároveň také širší škálu možností spolupráce pro B2B partnery prostřednictvím Marketplace. Přináší i mnoho synergií v rámci celé skupiny," uvedl Raška.
Zakladatelem a minoritářem Digital People je Petr Liesner (ex-Mall.cz), investorem a majoritním vlastníkem pak miliardář Václav Skala (Pražská správa nemovitostí/PSN - obchodním dům Kotva, budova Grand v centru Pardubic).
Prodejce módy a doplňků Zoot a Different prostřednictvím online prodejů a 120 Výdejen radosti obslouží dle vlastních údajů měsíčně 2,7 milionů zákazníků a prodá 400 tisíc kusů zboží. Díky partnerskému e-shopu Different operuje na sedmi evropských trzích. "Ve spojení s e-shopy Bibloo a Urban Store dokážeme obsloužit trh čítající 200 milionů zákazníků, operovat na 14 trzích a nabízet 350 různých světových značek. Vznikne silná módní skupina, která má zcela český původ," doplnil Milan Polák, CEO společnosti Zoot.