Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zásilkovna spustí vlastní doručování zásilek domů, chce konkurovat Amazonu nebo České poště

14:55, 29. 6. 2021

Technologicko-logistická platforma Zásilkovna (skupina Packeta) vstupuje na trh home delivery. Od 1. července spouští službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Bude tak konkurovat Amazonu, České poště (Balík do ruky) nebo zásilkovým službám jako PPL či DPD.

Zásilkovna tak nyní bude moci kontrolovat kvalitu a rychlost doručení zásilek. Kvůli novince firma vybudovala síť tzv. 135 mikrodep (stávajícími výdejními místy, která disponují větší kapacitou pro umístění zásilek) po celé České republice a investovala do parku vozidel. Mikrodepa doplňují síť stávajících 14 klasických dep Zásilkovny. Vedle kmenových řidičů společnosti budou zásilky doručovat také řidiči sesterské společnosti Zavezu, a to v rámci programu Jezdi s námi. V případě, že řidič Zásilkovny nezastihne zákazníka doma, uloží mu zásilku na nejbližším vhodném výdejním místě a zákazník tak má pořád možnost vyzvednout si zásilku ještě tentýž den.

Cena služby Zásilkovna domů začíná při objednání zásilky z e-shopu na 79 korun bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami je to částka 115 korun včetně DPH.

"Spuštění vlastní služby doručení zásilek na adresu je dalším důležitým mezníkem v historii Zásilkovny. Klíčovým momentem, kdy jsme se rozhodli obměnit náš byznys model a doplnit další produkt doručení na adresu, byl březen loňského roku. Tehdy dramatickým způsobem vzrostl počet přepravovaných zásilek k zákazníkům na adresy domů. Zároveň nám ale naši externí partneři, kteří pro nás službu provozovali, omezili množství zásilek, které nám za den mohli přepravit. Věděli jsme, že se do takové situace můžeme dostávat opakovaně v dalších pandemických vlnách a pokud to zásadně nezměníme, není z toho úniku. Dlouhodobě jsme se také potýkali s kvalitou doručení u externích doručovacích partnerů," uvedla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

"Spuštěním služby Zásilkovna domů získávají naši zákazníci kompletní balíček služeb - doručení na výdejní místa, do Z-Boxů a nově i doručení na adresu. V první fázi chceme doručovat zásilky v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu," doplnil Jan Čižmar, COO Zásilkovny.

Nová služba bude podpořena rozsáhlou promokampaní, která proběhne v červenci a v srpnu a na kterou Zásilkovna v první vlně vyhradila 2,5 milionu korun. Další kampaň bude spuštěna před Vánoci. V letošním roce logistická společnost plánuje přepravit celkem 75 milionů zásilek.