Největší tuzemská gramofirma Universal Music (UM) cítí oživení trhu a zvětšující se byznysový prostor pro hudební obsah.
V letošním roce se proto tým pod vedením Tomáše Filipa (foto) rozhodl navýšit investice do nových a začínajících umělců o dva miliony korun na celkových 9 milionů korun. Ty budou vynaloženy na klipy, promo kampaně a nahrávací studia. V letošním roce by u UM měly vyjít nové desky skupiny Portless, Mandrage, Petr Bič Project, Nebe nebo zpěvačky Anny Veselovské.
Budoucnost hudebního byznysu vidí Universal Music především ve streamingových firmách, kterým posluchači platí měsíčně stokoruny za poslech hudby. V Česku doposud nepříliš výrazně funguje služba MusicJet, ve které má Universal Music pětiprocentní podíl, nebo Deezer.com. Českou lokalizaci má i služba Rara.com. Do budoucna Universal očekává vstup velkých hráčů včetně gigantu Spotify.
Daří se i digitálním prodejům. V roce 2012 meziročně stouply o 60 procent, takže celý trh poklesl jen o tři procenta na nějakých 280 milionů korun. V letošním roce pak firma poprvé po několika letech počítá s růstem příjmů.