Původně chvályhodný počin Filmové a televizní fakulty AMU (FAMU) v Praze, který se ale nyní spíše překlápí do průšvihu. FAMU ve školním roce 2021/2022 otevírá magisterské studium herního designu, vysoce sofistikovaného oboru, jehož autoři/umělci by měli být erudovaní v řadě oblastí - v dějinách umění, architektury, v historii obecně, měli by umět pracovat s kamerou, 2D a 3D grafikou, mít základy psychologie, antropologie, scenáristiky, ekonomie atd. Nápad vyučovat herní design je obecně pozitivní vzhledem k tomu, že PC a konzolové hry jsou na rozdíl od filmu špičkovým exportním artiklem České republiky.
Ďábel je v detailu. Výuku oboru bude zajišťovat nedávno otevřená Katedra herního designu. Hlavním problémem není, že mezi vyučujícími se nenachází nikdo z první ligy českého herního průmyslu, byť to samozřejmě není příliš pozitivní signál o nové katedře (i na dalších vysokých školách učí teoretici bez zkušeností, dá se to řešit externím vyučováním skutečných es oboru). Průšvihem je, že se FAMU výuku tohoto náročného oboru z nepochopitelného důvodu rozhodla smíchat s radikální a dosti bigotní ideologií genderismu, feminismu. Viz podivný předmět Gender a počítačové hry. Jeho výuku zajišťuje Tereza "Fousek" Krobová, která sebe samu označuje jako "herní vědkyni", v rozhovoru na Aktualne.cz o ní bylo uvedeno, že vystudovala "téměř i genderová studia na FHS UK".
Uvedený přístup vzbudil v české herní industrii spíše odmítání a posměch. "Pro mne bude absolvování této katedry výstražným znamením," prohlásil herní vývojář a jeden z nejúspěšnějších lidí v oboru Daniel Vávra (milionové prodeje her Kingdom Come: Deliverance, Mafia).