Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

PPF a Křetínský prodávají Mall Group za desítky miliard, kupci jsou Poláci

aktualizováno
08:08, 5. 11. 2021

Investiční skupina PPF (40 procent), Daniel Křetínský a spol. (40 procent) a Rockaway Capital (20 procent) prodávají velkou e-commerce skupinu Mall Group, která zahrnuje e-shopy v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. Předmětem akvizice je i logistický operátor We/Do.

Mall Group svým majitelům v uplynulých letech generovala obří, miliardové ztráty. Dohoda o prodeji příslušných 100procentních podílů byla oznámena včera, kupcem je polská e-commerce platforma Allegro. Společnosti Mall Group a We/Do budou koupeny za cenu 881 milionů eur (téměř 22,5 miliardy korun), která vychází z pevného ocenění ve výši 925 milionů eur upraveného o dluh a podobné položky ve výši 44 milionů eur. Konečná cena může být navýšena až o 50 milionů eur v závislosti na výkonnosti Mall Group.

Část transakce (až 47 procent) bude vypořádána v podobě akciového podílu Rockaway, PPF, Křetínského v Allegru. Jejich souhrnný podíl by se měl pohybovat nad 3 procenty Allegra (aktuální tržní kapitalizace 45,5 miliardy polských zlotých). Obchod by měl být dokončen v první polovině 2022.

Jde o největší obchod v historii Rockaway Capital, podle všeho je to také pátý největší prodej tuzemské firmy s českými majiteli za posledních 10 let. Pro dosavadní majitele Mall Group jde o superziskovou záležitost - Mall Group společně s Heureka Group kupovali v roce 2015 za 5,4 miliardy korun. Nyní Mall Group prodávají za skoro pětinásobek a ještě jim Heureka zbyde.

Deal se netýká společností/značek Vivantis, MallPay, Mall.TV a Košík.cz. Mall.TV a Košík byly již v minulosti z Mall Group vyčleněny, Vivantis a MallPay to ještě čeká. "Společně se skupinou Mall Group a We/Do budeme nyní schopni zlepšit každodenní život nejen 18 milionům zákazníků, které již obsluhujeme, ale také oslovit zbytek Evropy s naší nabídkou," uvedl CEO Allegro François Nuyts (vpravo, vlevo CEO Rockaway Jakub Havrlant).

Spojení Mall Group a Allegro vytvoří platformu pro e-commerce v celém regionu, která pod jednou střechou spojí řadu značek - Mall, mimovrste, CZC.cz, We/Do a rovněž Allegro, Ceneo, eBilet a One. Po dokončení akvizice 135 tisíc obchodníků nově vzniklé skupiny bude moci v Polsku a celé střední a východní Evropě využívat výhody "jednou zalistovat, prodávat všude" a získat širší přístup na maloobchodní trh v celkové hodnotě 250 miliard eur, který čítá 70 milionů lidí.