Globální hudební trh v roce 2021 vyrostl o 18,5 procenta na celkovou částku 25,9 miliardy dolarů (o rok dříve růst činil 7,2 procenta). Vyplývá to z čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). Hlavním motorem růstu se stalo předplatné streamingových služeb jako Spotify, Deezer nebo YouTube Music.
Výnosy z předplatného streamovacích služeb loni vyrostly o 21,9 procenta na 12,3 miliardy. Na konci roku 2021 tyto služby využívalo 523 milionů lidí na celé planetě. Celý streamovací segment, zahrnující placené služby a služby s reklamou, za uplynulý rok narostl o 24,3 procenta na 16,9 miliardy dolarů. Tržby z prodeje fyzických nosičů se navýšily o 16,1 procenta na 5 miliard dolarů (první růst za posledních 20 let), z prodeje výkonnostních práv o 4 procenta na 2,4 miliardy.
Největšími hudebními trhy (pořadí podle velikosti) byly loni Spojené státy, Japonsko, Velká Británie, Německo, Francie a Čína. Růstová čísla za jednotlivé důležité regiony: Evropa +15,4 procenta, Asie +16,1 procenta, Latinská Amerika 31,2 procenta, USA a Kanada +22 procent. Mezi nejprodávanějších TO 10 umělců světa za rok 2021 se zařadili Ed Sheeran, Adele, Drake, The Weeknd nebo Justin Bieber (foto).