Celková ceníková hodnota reklamního prostoru v českých médiích loni dle monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere dosáhla téměř 141 miliard korun (hrubé reklamní investice), což představuje nárůst o 8 procent oproti roku 2020, kdy činila 130,5 miliardy korun.
Tato čísla je třeba brát s rezervou, protože jsou ve srovnání s realitou hodně "ustřelená", na druhou stranu z monitoringu lze vydedukovat trendy. Navíc hodnota za internet vychází pro rok 2021 expertně upravena na základě odhadu SPIR pro rok 2021. Všechny mediatypy sledované v rámci monitoringu zaznamenaly v minulém roce nárůst ceníkové hodnoty reklamního prostoru (viz následující žebříček).
"Televize si udržela vedoucí pozici, přestože její růst v porovnání s předchozími lety zpomalil. V růstových hodnotách roku 2021 se odráží zotavení trhu z pandemie COVID-19, která ho zasáhla především v roce 2020. Například tisk díky tomu také meziročně rostl, dokonce 11 procent, ale v porovnání s hodnotami v době před pandemií COVID-19 sledujeme spíše potvrzení trendu stagnace až mírného poklesu v ceně jeho reklamního prostoru," uvedl business & research director Nielsenu Tomáš Hynčica.
Nejsilnějšími reklamními zadavateli byly podle monitoringu Ad Intel v loňském roce tři potravinové řetězce Lidl (foto), Kaufland a Albert (viz podrobná tabulka):