E-commerce a technologická skupina Pilulka Lékárny, která působí na lékárenském trhu kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, má za sebou další výrazně růstový rok. Tempo růstu se opět pohybovalo v desítkách procent.
Pilulka dle auditovaných výsledků v roce 2021 dosáhla konsolidovaných vlastních tržeb ve výši 2,413 miliardy korun při meziročním růstu o 35 procent. Franšízová síť lékáren Pilulka pak k tržbám přidala dalších 1,2 miliardy korun na celkových 3,6 miliardy korun. Největší měrou se na tržbách skupiny podílel český online kanál s meziročním nárůstem o 61 procent (ve skupině tento kanál rostl o 49 procent).
Podle údajů firmy loňský skupinový EBITDA činil 29 milionů korun, v Česku 44,2 milionů. EBITDA marže se pohybovala na úrovni 1,2 procenta (v ČR 2,4 procenta).
"Po bezprecedentních výsledcích roku 2020, kdy vypukla pandemie koronaviru, jsme nečekali významně růstový rok 2021. Přesto loňský rok předčil naše původní očekávání. Speciálně v prvním čtvrtletí roku 2021 jsme zaznamenali extrémně silné měsíce, které se projevily i v celkových výsledcích roku 2021. Rosteme v online, expandujeme a snižujeme počet vlastních kamenných lékáren," hodnotí loňský rok Petr Kasa, spolumajitel Pilulky.
"Již dříve avizovaná zahraniční expanze úspěšně postupuje. Zahraniční týmy pracují na obchodních vztazích s lokálními dodavateli, lokalizujeme a nastavujeme všechny procesy a služby. Pokud vše půjde podle harmonogramu, budeme již letos obsluhovat zákazníky minimálně na dalších dvou trzích. Naše kroky míří do střední Evropy. V budoucna nás hodně zajímají regiony na západ od nás, kde je významně větší kupní síla a dochází k rychlé digitalizaci zdravotnictví," doplnil Martin Kasa, další větší spolumajitel Pilulky.