Český herní průmysl opět potvrdil pozici výborně vydělávajícího byznysu a hlavně ve světě nejznámějšího a nejúspěšnějšího kreativního odvětví s visačkou Made in Czech Republic. Obrat společností sdružených do Asociace českých herních vývojářů se v loňském roce zvedl na rekordních 7,11 miliardy korun.
V meziročním srovnání to je nárůst o 1,78 miliardy korun. Cca 95 procent prodejů se uskutečnilo v zahraničí. Výhled na letošní rok je pak stále optimistický. Podle odhadu asociace by se obrat firem v roce 2022 měl pohybovat na úrovni 7,5 miliardy. Zisk studií ve sledovaném období dosáhl 2,08 miliardy, o rok dříve 1,83 miliardy. Zaplacená daň narostla ze 347 milionů na 395 milionů korun.
Celkový počet herních vývojářských studií v letošním roce dosáhl 135. Loni bylo založeno 14 nových studií, o rok dříve 7. K největším hráčům patří Warhorse Studios, Bohemia Interactive, Beat Games nebo SCS Software. Firmy loni vydali celkem 36 her (například Nebuchadnezzar od Nepos Games, viz screen), k tomu se připočítává 19 vydaných předběžných přístupů k hrám.
V herní branži loni pracovalo 2329 pracovníků oproti 2074 v roce 2020. Cizinci přitom tvořili téměř 40 procent (hlavně z USA, Ukrajiny, Slovenska, Ruska či Polska). V předchozím roce bylo v tuzemském herním průmyslu vytvořeno 411 pracovních pozic, letos to má být dalších 470 nových pozic.