Velká nadnárodní komunikační skupina Publicis Groupe, sídlící ve Francii a působící i v Česku, kupuje českou agenturu VIVnetworks, působící v affiliate marketing byznysu ve střední a východní Evropě.
Agenturu VIVnetworks, se sídlem v Praze, doposud vlastnili půl na půl Robert Studený (rovněž COO) a Vladan Hejnic (rovněž CEO). Působí ve 27 zemích a uvádí 9 tisíc klientů.
VIVnetworks se začlení do CJ, globální platformy výkonnostního marketingu Publicis Groupe pro kontinentální Evropu. Bude fungovat pod vedením Tobiase Allgeyera (senior vice president EMEA) se sídlem v Mnichově. Zakladatelé VIVnetworks Hejnic a Studený se připojí k výkonnému managementu CJ pro střední a východní Evropu.
CJ a VIVnetworks poskytnou řešení pro výkonnostně orientovaný affiliate marketing. Ve spolupráci s platformami Profitero a CitrusAd, které Publicis Groupe rovněž nedávno koupila, stejně jako s jejím řešením pro identitu Epsilon, "zvýší posílená kompetence v oblasti affiliate marketingu celkovou nabídku Publicis Groupe v oblasti obchodu". "Integrace VIVnetworks do CJ přináší spojení odborných znalostí. CJ je globální výkonnostní síť a technologická platforma s lokální expertízou po celém světě. Tým VIVnetworks připojením k CJ její kompetence dále posílí a stane se hlavní silou ve střední a východní Evropě, z čehož budou těžit klienti VIV, CJ i globální klienti Publicis Groupe," komentoval Hejnic.
Celosvětové výdaje na reklamu v rámci affiliate marketingu činí podle Publicisu 14 miliard dolarů a dále rostou. "Očekává se, že v roce 2024 dosáhnou 15,7 miliardy dolarů."