Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Newton Media spouští databázi novinářů, klientům bude prodávat jejich kontaktní údaje

09:48, 1. 12. 2022
Vydavatelství Aleš Borovan

Největší monitorovací firma Newton Media (majoritní majitel Petr Herian) spouští další službu - velkou, aktualizovanou databázi kontaktů novinářů českých médií pro profesionály v oblasti komunikace a PR.

Databáze byla vytvořena ve spolupráci s irskou společností MediaHQ, která provozujeme online databázi mediálních kontaktů pro PR pracovníky v celé Evropě. Nová aplikace Newton Media, obsahující celostátní i regionální média, podle společnosti funguje nejen jako databáze kontaktů, ale i jako "nástroj pro distribuci tiskových zpráv a reporting úspěšnosti doručení sdělení požadovaným adresátům".

Zajímavá otázka je, zda databáze, obsahující údaje týkající se novinářů, je v souladu s GDPR. "Databáze kontaktů plně respektuje GDPR a dává kontaktům možnost se kdykoliv z databáze odhlásit a v případě neaktivního emailu být po roce vymazán z databáze. Kontakty na novináře, které byly použity pro účely databáze, jsou veřejně přístupná data," uvedl pro Borovan.cz Michal Hroneš, innovation manager Newton Media. Firma se odvolává na takzvaný oprávněný zájem. "Naši zákazníci jsou profesionální komunikátoři s oprávněným zájmem na komunikaci s novináři prostřednictvím tiskové zprávy nebo e-mailu," doplnili zástupci MediaHQ.

I podle oslovených právníků by databáze novinářů a jejich kontaktů měla být v souladu s GDPR. "Z mého pohledu je tahle praktika vlastně spíš v souladu s GDPR a vzala bych to přes tzv. oprávněný zájem. Novináři mají jako "hlídači demokracie" určitá výsostná práva, z hlediska autorských práv, ochrany osobnosti atd. Mají v rámci státu důležitou roli. A s tím může jít ruku v ruce "oslabení" jejich "soukromí" oproti ostatním jedincům - právě pro oblast novinařiny a možnost je ve věcech veřejného zájmu kontaktovat. Všechno musí být samozřejmě v přiměřené míře, ale apriori bych to plošně jako porušení GDPR neviděla," uvedla advokátka Petra Dolejšová, která se věnuje oblasti marketingu, médií, e-commerce světa, GDPR, ochrany značky atd.