Novobystřická společnost Lentiamo, která se specializuje na péči o oči (kontaktní čočky, brýle atd.) a která působí na řadě evropských trhů, v loňském roce navýšila tržby o 9 procent. Celý český e-commerce trh přitom za stejné období klesl o 12 procent.
Lentiamo, kterou vlastní podnikatel Martin Bláha, dle vlastních údajů v roce 2022 utržila 796 milionů korun. O rok dříve to bylo 730 milionů (čísla bez DPH, dříve firma komunikovala numera s DPH, která činí 15 procent). Zákazníci na všech 17 evropských trzích, kde prodejce brýlí a kontaktních čoček působí, udělali 586 tisíc objednávek na e-shopech a jednotky tisíc v optikách.
Růst pomohla diverzifikace trhů společnosti plus návrat zákazníků k nošení kontaktních čoček po covidu. "Největší růst jsme měli v Itálii a Švýcarsku a pak samozřejmě v nově otevřených zemích. V Česku jsme se drželi zhruba na předloňských hodnotách," uvedl CEO Lentiama Jiří Urban.
V letošním roce se firma nechystá otevírat nové trhy ani optiky, ale chce se soustředit na navýšení výkonu stávajících. "Budujeme nový sklad, do kterého se budeme na podzim stěhovat. Plocha by se měla zdvojnásobit a několikanásobně se zefektivní procesy práce," komentoval Urban. Letos se Lentiamo také chystá rebrandovat poslední dvě e-shopové značky 321linsen.de a IhreLinsen.at pod jednu značku Lentiamo, na kterou se bude dlouhodobě soustředit (v Česku firma měla dříve brand VaseCocky.cz). Lentiamo pro rok 2023 plánuje růst 15 procent.