Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální skupina A 11 chce nabídnout novou celoplošnou televizi

Bez pochyby odvážný podnik, který zkouší najít cestu tam, kde si řada jiných v minulosti vylámala zuby. Mediální skupina A 11 (Aleš Zavoral  - druhý zleva, Daniel Šopov), která doposud expandovala na printovém trhu, nyní zkusí vstoupit do TV byznysu. Její nová televize A 11 by měla odstartovat na konci dubna.

A 11 plánuje využít stávající TV licenci (v tuto chvíli družice) a televizní vysílání, kterou má její dceřiná firma Regionální televize CZ (A 11 zde má 60 procent). Ta provozuje kanál Náš region TV. Ten by se měl přetvořit na plnoformátovou A 11 TV. Vysílat bude primárně v multiplexu 23 Českých Radiokomunikací (první zprava CEO Miloš Mastník), přítomna by měla být rovněž v kabelových sítích, IPTV a na satelitu. Start nové stanice je stanoven na 27. dubna.

Ředitelkou televize zůstává i nadále Eva Stejskalová (druhá zprava), zakladatelka Regionální televize CZ. Počáteční investice do startu televize se podle Zavorala pohybuje v nižších desítkách milionů, rozpočet na první rok provozu by se měl pohybovat v řádu vyšších desítek milionů korun. A 11 chce rovněž ještě v letošním roce spustit druhý TV kanál.

Nová stanice A 11 TV chce nabídnout akviziční filmy, seriály (Narcos), ale především vlastní obsah - celorepublikové zprávy, dokumenty, zprávy z regionů nebo každý večer vlastní zábavní show. Televize A 11 bude spolupracovat například s Jaroslavem Duškem nebo reportérem Josefem Klímou, objeví se zde pořady Mladý svět, publicistickým Zaostřeno, talkshow Světlá hodinka s Jaroslavem atd. Chce vyzkoušet některé technologické novinky - kupříkladu pořady generované umělou inteligencí nebo nasazení avatarských (počítačově generovaných) moderátorů. Regionální programové schéma vzniká v kooperaci s redakcemi novin Náš Region, které vycházejí zdarma po celé České republice ve více než 25 mutacích.

Stanice A 11 by měla vstoupit do peoplemetrového měření od 1. května, měla by se stát přidruženým členem Asociace televizních organizací, která peoplemetry zajišťuje. K tomu bude mít podpůrná data z 1,4 milionu HbbTV přístrojů. Reklamu si bude prodávat vlastními silami (obchodní ředitel David Korn), cílová skupina bude 15+. Třicetivteřinový spot by měl stát 5 tisíc korun (ceníková cena). A 11 nabídne rovněž balíčky TV reklamy, printu a online.

Televize A 11 bude sídlit v nových prostorách Košířské brány v Praze, do kterých se v první půlce dubna stěhují i redakce printových titulů společnosti. Všechny prostory Košířské brány byly budovány pro společný chod vydavatelské a televizní části mediální skupiny A 11 a kromě newsroomu zahrnují i nově vybudovaná televizní studia.