Velký maloobchodní řetězec Electro World (majitel NAY), který se specializuje na multikanálový prodej spotřební elektroniky, výpočetní a telco techniky, domácích elektrospotřebičů atd., v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2023) pokračoval v navyšování tržeb i obratu. Firma po předchozím milionovém zisku spadla do mínusových čísel.
Electro World od dubna 2022 do března 2023 utržil 5,208 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 119 milionů. Obrat narostl z 5,146 miliardy na 5,25 miliardy korun. Obchodní marže se mírně snížila ze 748 milionů na 733 milionů korun. Firma ve sledovaném období prodělala přes 13 milionů korun. O rok dříve byla v zisku 11 milionů.
"Online a velkoobchodní prodejní kanál zaznamenaly meziročně mírný pokles, ten byl ale kompenzován vyšším nárůstem prodeje v maloobchodních prodejnách, který poskytuje příležitost nabídnout zákazníkům prodej doplňkového zboží a služeb. To přispělo ke zmírnění negativních dopadů na obchodní marži, která i přesto poklesla jak v absolutní hodnotě, tak v procentuálním vyjádření, a to přibližně o 2 procentní body. Obchodní marže byla poznamenána náročným konkurenčním prostředím v segmentu elektra, v rámci něhož, vzhledem k jeho cenové senzitivitě, nedocházelo k plnému promítnutí zvýšených vstupních nákladů do konečné spotřebitelské ceny," uvedla společnost.
Řetězec v předchozím fiskálním období převzal prodejny K+B Expert (jaro 2021, následovala fúze na podzim), díky čemuž zdvojnásobila počet kamenných obchodů na aktuálních 38 (na podzim 2022 byla uzavřena prodejna v Teplicích, dočasně uzavřena v Pardubicích a otevřena nová v Praze). Z celkového počtu se 6 obchodů nacházelo v Praze.