Digitální multiplexy vysílacího hegemona České Radiokomunikace (majitelem jsou fondy Cordiant) se utěšeně plní novými televizními stanicemi. Dnes v MUX 23 odstartovala nová televize Hit TV, která představuje další pokus etablovat v Česku teleshoppingovou TV stanici. O projektu jsme na jaře psali jako první.
Za novým projektem teleshoppingové televize Hit TV stojí švédský podnikatel Per Anders Everbring (firma #THETOPMERCH), který se v oboru pohybuje již několik desítek let. V Česku kupříkladu v letech 2010 až 2019 spoluvlastnil firmu Shop Smart Czech Republic (segment fitness, kosmetika), která následně skončila v konkursu. Hit TV vysílá v síti 23 na pozici Test-5.
V České republice se doposud o štěstí neúspěšně pokusilo několik teleshoppingových TV kanálů - Inzert TV (provozovatel InzertMax; licence zanikla na konci ledna 2014), TipTV (provoz jen pár měsíců v roce 2013) nebo TOP TV (krach v roce 2007; investor KKCG miliardáře Karla Komárka ml.).
Podle Marcela Procházky, ředitele právního a regulatorního útvaru Českých Radiokomunikací, telco firma nyní jedná s dalšími zájemci o pozici v celoplošném multiplexu MUX 23 (pokrytí 99,9 procenta). Od ledna 2024 by zde měla začít vysílat sportovní televize Sporty TV (pozice Test-1) a v březnu 2024 pak podle všeho Warner TV (Test-4).
Podle Procházky je v MUX 23 volná kapacita pro pět nových televizních stanic (viz tabulka dole). Volná kapacita tak představuje 26 procent celého multiplexu. V MUX 23 vysílá například TV Barrandov, Seznam.cz TV, Nova, Nova Cinema nebo A 11. Kromě toho v MUXu 22 (rovněž vlastněno ČRa) má TV Prima vyblokovány tři vysílací pozice (viz tabulka) - nevysílá na nich, ale má je pro sebe blokovány.
Jak uvedl CEO ČRa Miloš Mastník (foto) čísla z Asociace televizních organizací, terestrické vysílání využívá 53,8 procenta domácností v Česku, kabelovku a IPTV 41,8 procenta a satelitní přenos 17,3 procenta (čísla k třetímu kvartálu 2023). Odloženou sledovanost používá ke sledování 11 procent domácností, 26 procent televizorů (v absolutním číslu 1,4 miliony) je připojených k HbbTV. "Zájem o televizní reklamu se zvyšuje a generuje poptávku po nových TV stanicích," uvedl Mastník. Nova na příští rok ohlásila zdražený reklamy v průměru o 18 procent, TV Prima o 22 procent.