Veřejnoprávní Česká televize plánuje v příštím roce výrazně zvýšit příjmy z podnikatelské činnosti. Zatímco v letošním roce mělo do kasičky ČT z byznysu přitéci 924 milionů korun, v roce 2024 by to mělo být 1,031 miliardy. Vyplývá to z čerstvě schváleného rozpočtu pro následující rok.
Meziroční navýšení příjmů z podnikání tak má činit přes 106 milionů, v percentuálním vyjádření plus 11 procent. Výběr koncesionářských poplatků by ČT měl v příštím roce přinést 5,7 miliardy korun (letos to mělo být 5,695 miliardy). Celkový objem rozpočtu ČT na další rok je 7,952 miliardy korun.
Z celkové cifry, které má podnikání Kavčím horám v příštím roce vynést, připadá na reklamu 130 milionů (odhad pro letošní rok 131 milionů), na spozoring a product placement mimo bartery 324 milionů (282 milionů), na barterové operace 335 milionů (312 milionů) nebo na prodej práv 99 milionů (83 milionů korun).
Dle stávající legislativy na ČT2 a ČT sport nesmí reklamní čas přesáhnout 0,5 procenta denního vysílacího času na každém z těchto programů (tj. max. 7 min a 12 sec za den), přičemž vysílání reklam nesmí v době od 19 do 22 hodin překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na každém z těchto programů. Na programech ČT1 a ČT24 nesmí být reklama zařazena do vysílání vůbec. Česká televize čtvrtletně převádí výnos z reklamy vysílané na programu ČT2 Státnímu fondu kultury ČR. Výnosy z reklamy vysílané na programu ČT sport Kavky používají na výrobu a vysílání pořadů se sportovní tématikou.