Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tomáš Skřivánek: Hospodářské noviny přestaly dělat „pravdu a lásku“ a vrací se k byznysu a ekonomice Podcasty

Se čtvrt stoletím, které strávil v českých médiích, patří ke zkušeným mediálním matadorům trhu. Někdejší novinář a aktuálně manažer Tomáš Skřivánek (foto) prošel MF Dnes, Peníze.cz, Eurem, E15, slovenským Trendem nebo Vltava Labe Media. Aktuálně je členem manažerského týmu, který řídí klíčovou transformaci vydavatelství Economia.

Co v této epizodě První ligy uslyšíte

    • Proč Linda Bartošová odešla ze Spotlightu a proč tam nenastoupil Čestmír Strakatý
    • Proč a za kolik zhruba se prodal Respekt z Economie do rukou nových majitelů
    • Jak vypadá tříletý transformační plán pro Economii
    • Který produkt Economie je nejvýnosnější a nejziskovější
    • Kolik peněz firma ušetřila za poslední roky
    • Jak byznysově dopadl pro Economii rok 2023
    • Jak bude vydavatelství rozvíjet podcastový segment
    • Jaká klíčová pozice se nyní vytváří pod boardem Economie

V mediálním domu miliardáře Zdeňka Bakaly se tak dějí a budou dít zajímavé věci. Loni na jaře byl odhlasován tříletý transformační plán, který podstatně firmu promění vnitřně a měl by ji byznysově postavit na samostatné nohy. Až doposud provoz Economie financoval nemalými peněžními injekcemi majitel nebo byly mediální tituly firmy sanovány z výdělků Centrum.cz. "Pan Bakala už nechtěl, aby se peníze projídaly. Říkal, ano, rád vám dám na investice, ale musí to být investice, které v budoucnu něco přinesou. Toto je pohled, který je celému managementu Economie blízký. Cílem plánu je dovést Economii k provozní soběstačnosti," uvedl Skřivánek.

Základem plánu je byznysové ozdravení firmy a lepší profilace stávajících mediálních produktů. Ve firmě již nějaký týden probíhá tendr na nový jednotný redakční systém, který by měl nahradit stávající tři. Jen tato akce by měla uspořit Economii vyšší desítky miliony korun. Změnami procházejí i samotné obsahové tituly, které až doposud byly ve ztrátě a byly dotovány právě z peněz Centrum.cz. "My potřebujeme investovat i do portálu Centrum.cz a nemůžeme všechny peníze odevzdat na tvorbu obsahu," doplnil Skřivánek.

Každý z obsahových titulů firmy by měl být lépe zacílen na cílovou skupinu a měl by být lépe a detailněji měřen jeho výkon. Nejdále jsou v digitální transformaci Hospodářské noviny, kde probíhá lepší zacílení na "heavy users". "Hospodářky hodně jely "pravdu a lásku" a "Antibabiše". Před dvěma lety se však změnila vláda a bylo jednodušší vrátit titul k byznysu a ekonomice. Až sekundárně píše o politice. V tom se tyto noviny hodně změnily. Současně se HN vrací i na trh velkých eventů." "Dnes má každý redaktor svůj osobní dashboard, kde vidí, které články se mu kolikrát prodaly. A redaktoři se podle toho rozhodují, chovají a přemýšlí o tématech."

Součástí změn v Economii byl i nedávný prodej názorového týdeníku Respekt. Tím se ulevilo oběma stranám - jak vydavatelství, tak týdeníku. "Redakce Respektu se po sloučení s Economií ocitla někde, kde nechtěla být a toto napětí se nepovedlo ani za patnáct let odstranit. Když jsme se bavili o nových nápadech, tak oni nechtěli dělat různé věci, jako například ´pojďme dělat fundraising, ať si ověříme, jestli mají vaše myšlenky smysl pro nějaký subbrand Respektu´. Oni byli byl spokojení s tím, že dělali týdeník a nebyli schopní či ochotní se v Economii dále rozvíjet."

Velkou plánovanou akcí bude rovněž stěhování mediálního domu ze současného sídla v pražském Karlíně do Holešovic, které by mělo proběhnout letos na konci roku. V nových prostorách bude mít Economia třetinu plochy oproti současnému stavu. To firmě uspoří další nemalé peníze. Celkem Bakalova společnost za poslední roky uspořila na nákladech vyšší desítky milionů. Loňský rok by tak měl být ve výsledku lepší, než čísla za rok 2022 (v tržbách bude pokles vzhledem k prodeji Respektu).

První liga

Pravidelné rozhovory Aleše Borovana s lidmi, kteří v českém zábavním průmyslu, internetu, v médiích a telekomunikacích patří ke špičce. Jdeme do hloubky. Kompletní rozhovory jednou za čtrnáct dní na Forendors. Publikujeme rovněž záznamy ze zajímavých tiskových konferencí.

Předplatitel podcastu na Forendors získá:

  • celý rozhovor, tedy včetně byznysových informací a novinek v druhé, placené části, více zde
  • audio bez reklam
  • možnost klást dotazy
  • možnost stažení faktury

Bezplatná část rozhovoru na platformách: