Česká rádia v loňském roce prodala zadavatelům a mediálním agenturám rekordní objem inzertního prostoru. Reklamní investice do rádií v roce 2023 dosáhly 1,76 miliardy korun. Jedná se o čisté investice, to znamená objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků.
Loňské útraty zadavatelů v rádiích tak byly rekordní. V roce 2022 dosáhly 1,63 miliardy, v roce 2019 to bylo 1,61 miliardy (roky 2020 a 2021 jsou vynechány kvůli dopadů pandemie čínského koronaviru). Čisté investice do rozhlasové reklamy v roce 2023 vzrostly o 8,1 procenta, o rok dříve to bylo 1,3 procenta. Čísla vyplývají z údajů velkých rádiových skupin a zastupitelství v Česku (Media Club, Media Bohemia, Český rozhlas atd.).
V posledním kvartálu 2023 firmy utratily za rádiovou reklamu 564 milionů korun, o rok dříve za stejné čtvrtletí to bylo 530 milionů. Všechny loňské kvartály překonaly příslušná čtvrtletí 2022 Nejsilnějším loňským kvartálem byl 2Q (566 milionů korun), následován 4Q. Rostoucími sektory ve čtvrtém čtvrtletí 2023 byly maloobchod, výrobci elektroniky, automotive, pharma a zábava/volný čas. Naopak klesaly hračky, cestování a gastro. "Letošní leden prakticky kopíruje minulý rok, rozběh inzerce je spíše pozvolný," uvedli zástupci rádií.
Velký rozhovor s obchodním ředitelem Seznam.cz Tomášem Búřilem o českém reklamním trhu (nejen) zde: