Nová sportovní televize Sporty TV, za kterou stojí skupina Perinvest Group minoritního akcionáře sázkařského holdingu Tipsport a miliardáře Tomáše Petery, začne vysílat 1. března. Distribuce signálu bude stát hlavně na terestrickém vysílání, Sporty TV bude umístěna do MUX 23 Českých Radiokomunikací.
Jak pro Borovan.cz uvedl výkonný ředitel Perinvest Group Jan Smíšek (foto), smlouva s Radiokomunikacemi je uzavřena více než na rok. S dalšími operátory nyní zástupci Sporty TV jednají, nejdále by měla být plánovaná dohoda s Vodafone, T-Mobile a Nej.cz (u všech tří zatím není podepsáno).
Sporty TV bude vysílat řadu českých soutěží a mnohem více nabídne u vybraných sportů dění v play-off. Velký prostor dostane i ženský sport. Hlavními pilíři vysílání budou nejvyšší ženské a mužské soutěže v házené, basketbalu, volejbalu a florbalu. Program doplní ale například i 2. liga ledního hokeje, 2. fotbalová liga, hokejová extraliga juniorů, tenis, dostihy, americký fotbal, curling, baseball, boxlakros, bojové sporty, motorsport a další.
"Nechceme konkurovat velkým sportovním stanicím. Naší největší snahou je podpořit a popularizovat český sport. Zejména ten, který nemá z různých důvodů na televizních obrazovkách dostatečný prostor. Zaměříme se na domácí ligové soutěže, ženský a mládežnický sport. Součástí vysílání budou ale i soutěže zahraniční," komentoval Smíšek. Kanál divákům plánuje nabídnout také přenosy italské basketbalové ligy, cyklistický závod Tour de Pologne, maraton z Říma nebo atletický halový mítink v Madridu.
Na výrobě přenosů bude televize spolupracovat s agenturou LIVEBOX Event Production. Televize nabídne rovněž vlastní pořady jako Sám sobě koučem s mentálním koučem Marianem Jelínkem, Sport bez obalu s fyzioterapeutem Michalem Novotným nebo TessFlow, kterým provede influencerka Tereza Peterová.
Sportovní televizní obsah má na starosti šéfredaktor Jiří Kalemba (menší foto). Celkem širší tým nové televize čítá 40 až 50 lidí, převážně externistů. Zaměstnanců je přibližně deset. Z celkového počtu je cca 15 až 20 externích moderátorů. Programovou ředitelkou je Eva Dekařová. Obchodní model Sporty TV stojí na prodeji reklamy. Stanice má vlastní in house tým a současně jedná o byznysové spolupráci s externí agenturou, konkrétně s komunikační skupinou Dentsu.
Šéfem in house týmu je Milan Kalouš (ex-Dentsu, ex-Media Investments), dále je zde Štěpán Reinberger, CMO Perinvestu. Obchodníci Sporty TV budou ale současně obchodovat další aktivity Perinvestu, zejména eventy (nabízí se tady zřejmí synergy mezi eventy a Sporty TV). Cílovou skupinou, na kterou Sporty TV bude prodávat svoji inzerci, je 15 až 69 let. Do roka a půl chce televize získat podíl na trhu ve výši 0,3 procenta.
Perinvest Group se dlouhodobě zabývá produkcí a supervizí sportovních a kulturních událostí s mezinárodním přesahem. Pod svojí záštitou organizovala například Davis Cup, Fed Cup, Euroleague Basketball Final Four či mezinárodní turnaje WTA 500 a NHL. Dalším jejím projektem je streaming a produkce sportovních přenosů na digitálních platformách, a to díky automatickým AI kamerám instalovaných v českých sportovních halách.