Hudební televize Óčko, která patří do mediální skupiny Mafra (PPF), chce zvýšit vynos z reklamního prostoru, jehož monetizace v terestrickém vysílání neprobíhá podle představ managementu stanice. Nový projekt využije vrstvu HbbTV, ve které zjednodušeně řečeno pro diváka dojde k přepnutí z bloku TV terestrických reklam na blok online reklam.
"Princip tohoto řešení bude v možnosti duálních reklam, kde v online vrstvě můžeme nasbírat i více dat o divácích a jejich zájmech, abychom mohli lépe adresovat vhodnou reklamu," uvedla televize na dnešní konferenci ČRa Innovation Day. Novinka bude aktivována u všech diváků Óčka, které mají HbbTV přístroj. V reálu by mělo jít až o stovky tisíc diváků. Podle ředitele Óčka Štěpána Wolde by si divák neměl všimnout, že se spustila reklama v online prostředí a po reklamě se automaticky vrátí do lineárního vysílání. Klíčové bude technické řešení a synchronizace vysílání obou režimů (TV a online).
Novinka by měla navýšit reklamní příjmy stanice v momentě, kdy monetizace části terestrického reklamního vysílání nesplňuje představy managementu hudební televize. "Z velké části terestrické reklamy máme nula," uvedl pro Borovan.cz Wolde. Výnos z terestrické reklamy se odvíjí od nasbíraných GRPů (Gross Rating Point, udává procento diváků z dané cílové skupiny, kteří zhlédli reklamu, pozn. aut.). Podle Woldeho řadu reklam na Óčku diváci shlédnou, ale vzhledem k nastavení peoplemetrů nejsou zachyceni oficiálním měřením.
Připravovaný projekt Óčka bude testován od letošního léta, testování zabere minimálně 30 dní. Ostrý provoz by se měl spustit od podzimu 2024. Již nyní jsou tyto online reklamní bloky nabízeny inzerentům.
Provozní a licenční stanicí Óčka je společnost Stanice O. V roce 2022 utržila 141 milionů korun (meziročně plus 10 milionů). Net prodělek za sledované období dosáhl 1,4 milionu (o rok dříve zisk 300 tisíc). Cifry za rok 2023 zatím nebyly zveřejněny.