Maja Hamplová se k filmu dostala vlastně náhodou. Díky jejímu předchozímu partnerovi, hercovi Ladislavovi Hamplovi, před pár lety zaplula do víru castingového byznysu a postupně se vypracovala v uznávanou castingovou režisérku s vlastním brandem Casting by Maja a filmovou a TV producentku, která působí v rámci společnosti Barletta (Matěj Chlupáček). Maja Hamplová byla dalším hostem byznysového podcastu První liga.
Maja Hamplová doposud castovala téměř pět desítek filmů a seriálů. Kromě jiných série Iveta, Případ Roubal, Ochránce, To se vysvětlí, soudruzi!, Specialisté, Adikts a filmy Bod obnovy, Manželé Stodolovi, Úsvit, Němá tajemství, Poslední závod nebo BANGER. Řadu těchto titulů rovněž spoluprodukovala v Barlettě.
"Hodně se to rozjelo posledních pět let. Jsou období, kdy se více věnuji producentství, a období, kdy se více věnuji castingu. Neumím si moc představit, že bych byla živa jen z práce castingové režisérky, a to si myslím, že té práce mám opravdu hodně. V jednu chvíli obsazuji například sedm filmů, které se rozjíždějí. Ale najednou čtyři z nich nedostanou podporu na fondu kinematografie, a vlastně práce jako casting se na tom zastaví, protože na to nejsou peníze, a čeká se například další rok. Ta práce je dost neplánovatelná," přibližuje Hamplová.
"Svoje producentství vnímám jako výhodu pro práci castingové režisérky, protože myslím, že pak umím mnohem lépe ostatním producentům vyjít vstříc. Mám větší pochopení pro to, že se potřebují vejít do nějakého rozpočtu, a snáze se mi pro ně hledají cesty, jak obsazení správně nakombinovat. Což znamená, do nějaké role si dopřát herce, který má vyšší honorář, a potom se pokusit v malých jednovětných, dvouvětných rolích hledat herce, kteří jsou neokoukaní, málo zkušení, kde se opravdu dá na těch honorářích ušetřit, protože začínají."
K práci na filmech a seriálech je třeba připočíst i obsazování rolí v reklamách, kterých obsadí tak třicet reklam ročně. Tento segment se z hlediska platových podmínek herců a hereček podle Hamplové v posledních letech změnil. "Bohužel doba, kdy si herci mohli vydělat na dva tři roky reklamou, a pak si v klidu dělat divadlo, je už víceméně pryč. Jednou za čas se objeví reklama pro známé herce, kteří se stanou něčeho tváří, tak to pořád ještě smysluplné je. Dříve reklama fungovala tak, že spoustu herců třeba na rok podržela. Tak to už vůbec není, současné honoráře jsou někdy až na hranici směšných částek. Velmi často to je kolem třiceti čtyřiceti tisíc korun," uvedla Hamplová.
S herci a herečkami se podle svých slov kamarádí spíše málo - až na několik výjimek spřízněných duší. Přehled v oboru si udržuje hlavně díky návštěvám divadel nebo studentských představení na vysokých školách. Školy podle ní ročně v Česku vygenerují sedm set až osm set hereckých adeptů. "Což je strašně velké číslo. Ne všichni jsou talentovaní a ne všichni se mohou uživit."
V Barlettě, která má na svém kontě díla jako Iveta, Málo mě znáš, Úsvit, Pozadí událostí nebo Karlos, Maja Hamplová spolupracuje s producentem Matějem Chlupáčkem a velmi často se scenáristou Mirem Šifrou. "Je to náš dvorní scenárista a součást Barletty. Funguje i jako dramaturg spousty věcí, scénářů, které nám lidé posílají. Vlastně jsme s Matějem a Mirem utvořili takovou tvůrčí trojici, jak při vzniku scénáře, tak i na place při natáčení Úsvitu. Sešli jsme se lidsky, osobně a pracovně ho s Matějem moc obdivujeme," nastiňuje Hamplová. Aktuálně produkce točí další seriál Dcera národa, který vzniká pro streamovací platformu Canal+, dokumentární sérii o Slovanu Liberec plus připravuje dva celovečerní filmy (z toho jeden Chlupáčkův).