Jedna dobrá zpráva pro zadavatele televizní reklamy v nynějších podmínkách rozbouřeného inzertního trhu.
FTV Prima (na fotce šéf obchodu Michal Beran) se oproti dřívějším prohlášením rozhodla nezvýšit letos na podzim ceny reklamy. Ta zdraží až od ledna 2014, nárůst se bude v průměru pohybovat do 10 procent. Prima změnu současně spojí se zacílením na novou skupinu diváků 15 až 65 let. Základní cílovkou bylo doposud 15+. "Chceme omladit, již nechceme vysílat formáty pro starší ročníky," uvedl ředitel FTV Prima Martin Konrád.
Prima Group zdražovala nedávno v reakci na vysoký převis poptávky zadavatelů. Ceny reklamy na kanálech FTV Prima od dubna vyskočily v průměru o sedm procent. Prudké pohyby na inzertním trhu v průběhu letošního jara vyvolala nová obchodní politika Novy na rok 2013, která zvedla ceny reklamy o několik desítek procent a na papíře odbourala obvyklé slevy. Část zadavatelů na to reagovala přesunem reklamních investic na Primu a další televize nebo mimo Českou republiku. V posledních týdnech se však CET 21 podařilo přilákat některé inzerenty zpět (Henkel, Procter & Gamble, Sazka, Plzeňský Prazdroj).