Mediální agentura Knowlimits Group v žebříčku Recma obhájila v roce 2023 v České republice prvenství podle ukazatele objemu klientských rozpočtů (billings). Na dalších místech skončily agentury OMD a PHD (obě skupina Omnicom Media Group).
Recma se zaměřuje na výkonnost mediálních agentur, přičemž zohledňuje nejen objemy tradičních mediálních nákupů a plánování (televize, radio, OOH a další), ale také rostoucí význam placených digitálních služeb (např. online reklama, výkonnostní marketing, sociální media a další). Metodologie zahrnuje sběr a analýzu klíčových údajů od jednotlivých agentur, jako je počet zaměstnanců, růst celkové aktivity a podíl netradičních aktivit. Knowlimits podle žebříčku loni dosáhla billings o objemu 287 milionů eur, v meziročním srovnání to představuje nárůst o 17 procent.
Žebříček odhaduje nárůst českého trhu ve sledované oblasti o 15 procent oproti předchozímu roku. V průběhu tří let (2020 až 2023) jde o 37 procentní nárůst. Více detailů o pořadí agentur v následující tabulce (první sloupec billings v milionech eur, druhý industry shares v procentech; zdroj Recma):
Knowlimits Group vlastní Jan Vidím ml. (na fotce vpravo; 50 procent), Rudolf Mihle ml. (40 procent) a Martin Kurzweil (10 procent). Skupina, kterou tvoří 13 firem, působí na trzích v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Itálii a v Rumunsku.