Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Pavel Krbec: Největší objem tržeb Livesport získává z Brazílie a z fotbalu Podcasty

13:53, 3. 9. 2024

Společnost Livesport, kterou vlastní Martin Hájek a Jiří Mareš, patří v rámci českého mediálního trhu k unikátům. Jako jediná technologicko-mediální firma se může pochlubit globálním zásahem, konkrétně v segmentu sportovního zpravodajství a statistik. Skvěle našlápnutý podnik každoročně generuje zisk v řádu vysokých stovek milionů plus má spoustu plánů do budoucna. CEO Livesportu Pavel Krbec byl hostem byznysového podcastu První liga.

Co v této epizodě První ligy uslyšíte

    • Jakou milou žertovnou vzpomínku má Pavel Krbec na Petra Kellnera
    • Jak se Krbec dostal do čela Livesportu a jak spolupracuje s většinovým vlastníkem Martinem Hájkem
    • Jak Livesport rozvíjí projekt sportovní redakce
    • Jak letos vyrostla návštěvnost webů a aplikací Livesportu
    • Jak bude vypadat připravovaný předplatitelský tarif
    • Kdo jsou největší inzerenti na webech a aplikacích Livesportu
    • V které zemi aktuálně šéf digitálu Alan Záruba navazuje nová byznysová partnerství
    • Jaké nové reklamní formáty Livesport připravuje
    • Jak Livesport nakládá s přebytečnými hotovými penězi
    • Kam Livesport plánuje expandovat

Livesport provozuje globální síť výsledkových webů Flashscore (v Česku jako Livesport.cz), které jsou přítomné ve více než 40ti zemích světa. Flashscore přináší rychlé výsledky z několika desítek sportů po celém světě v cca 30ti jazykových mutacích. K hlavním trhům společnosti aktuálně patří (z hlediska tržeb) Brazílie (217 milionů lidí, portugalština; Brazílie je i TOP z hlediska návštěvnosti), Itálie (italština) a Velká Británie (angličtina). Mezi nejsilnější/nejpoptávanější sporty Livesportu patří fotbal, tenis a basketbal. Globální měsíční návštěvnost webů a aplikací se loni pohybovala v průměru nad úctyhodnými 100 miliony uživatelů.

"Vždy říkám, že Livesport je brazilská společnost. A jsme primárně fotbalová firma. Brazílie je posedlá fotbalem. Naštěstí je časový rozdíl udělaný tak, že když se brazilští kluci vrátí ze střední nebo vysoké školy z přednášek, tak to je akorát ten moment, kdy se hrají večerní zápasy v Premier League nebo v Champions League. Všichni ti mladí Brazilci mi říkali, že vyrostli na tom, že se odpoledne dívali na evropský fotbal. A v tomto módu fungují, i když jsou dospělí, těší se na evropskou kopanou. A navíc hltají své brazilské fotbalisty, kteří hrají v evropských ligách," komentoval Pavel Krbec.

V Itálii, kde firma funguje pod brandem Dirreta, je Livesport silný historicky. "Opět, Itálie je země posedlá fotbalem a italská liga je konzumovaná i jinde v Evropě. To třeba nefunguje u německé Bundesligy, není to dobrý vývozní artikl." Stejně silný je i trh ve Velké Británii. "Anglická Premier League je naprostý skvost. Ta se podařila vyvézt do celého světa," ukazuje zajímavé trendy Krbec.

V roce 2022 Livesport začala ke svému výsledkovému servisu přidávat i sportovní zpravodajství. Sportovní redakce otevřel na 14 svých nejsilnějších trzích, nabízí zde reportáže, rozhovory nebo audiokomenty. Díky internímu systému Global Pool dokáže svůj obsah překlápět do více jazyků a tím multiplikovat vyrobený kontent a jeho zásah. V červenci 2024 firma podle Krbce oslavila zásah 20ti milionů uživatelů (unique visitors) ve zpravodajství, mezi nejsilnější z hlediska zásahu patří brazilská, francouzská, španělská, portugalská redakce plus mezinárodní anglická redakce.

"Co nyní děláme, je že redakci rozšiřujeme do latinskoamerických zemí. Například do Mexika. Ale v Mexiku budeme mít ne úplně zpravodajský tým, ale jeden nebo dva hochy. Ti budou selektovat články, které už vyšly ve španělštině a které jsou pro Mexiko relevantní." Obsah Livesportu rozšiřuje i letos otevřené multimediální centrum.

Byznys model Livesport je z drtivé většiny postaven na prodeji reklamy na webech a v aplikacích. K největším inzerentům na webech a aplikacích Livesportu patří sázkové kanceláře. V poslední době se i díky novému zpravodajskému obsahu přidaly segmenty jako elektronika (Hisense), nápoje (Plzeňský Prazdroj), sportovní potřeby, oblečení (Adidas) a streamovací služby (AmazonApple). V letošním roce pak Livesport začal experimentovat s předplatným pro uživatele, kteří se ve službách společnosti nechtějí potkávat s reklamou.

První liga

Pravidelné rozhovory Aleše Borovana s lidmi, kteří v českém zábavním průmyslu, internetu, v médiích a telekomunikacích patří ke špičce. Jdeme do hloubky. Kompletní rozhovory jednou za čtrnáct dní na Forendors. Publikujeme rovněž záznamy ze zajímavých tiskových konferencí.

Předplatitel podcastu na Forendors získá:

  • celý rozhovor, tedy včetně byznysových informací a novinek v druhé, placené části, více zde
  • audio bez reklam
  • možnost klást dotazy
  • možnost stažení faktury

Bezplatná část rozhovoru na platformách: