Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácký Media Club zdraží reklamu v průměru o 18 až 22 procent

08:28, 21. 10. 2024

Stejně jako televize Nova (majitel PPF) razantně zdraží cenu svého reklamního prostoru v roce 2025 i konkurenční Prima (Ivan Zach). Přesněji řečeno její mediazastupitelství Media Club, které prodává rovněž inzerci na Paramount Network, Óčku, TV Barrandov nebo na Rádiu Impuls či Evropě 2.

Podle informací Borovan.cz Media Club v příštím roce zdraží inzerci v průměru o 18 až 22 procent. Zastupovaná rádia zdraží v průměru o 5 procent. Vybrané reklamní formáty v online pro rok 2025 zdražují o 8 až 10 procent. Pro srovnání: Nova pro rok 2025 zdražuje o 22 procent. Media Club pro příští rok zdražuje na podobném levelu jako pro letošek - v letošním roce Media Club pro zastupované televize zdražil reklamu v průměru o 22 procent.

Celkově tak pokračuje reakce televizních stanic na převis poptávky ze strany inzerentů a na pokles dostupných GRP na trhu v důsledku přechodu diváků z lineární televize směrem k VOD platformám. Pro ilustraci: jak Nova tak i Prima byla na jaře 2024 vyprodaná z 93 procent (v pásmu 18 až 24 hodin).

Pro rok 2025 přistupuje Media Club k úpravám některých svých částí obchodní politiku. Zvyšují se sezonní koeficienty v měsících s největším převisem poptávky - to znamená v lednu, únoru, květnu, červnu, červenci a v srpnu. Plus se zdražují delší stopáže spotů. Současně Media Club pro příští rok nechává strategickou cílovou skupinu 18 až 69 let.

Detaily k Obchodní politice Media Clubu pro rok 2025 v následujících tabulkách: