Stejně jako komerční stanice Nova a Prima, i veřejnoprávní Česká televize plánuje zdražit svoji reklamu v roce 2025. Borovan.cz to potvrdil výkonný obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek (foto). "Ano, důvodem je situace na trhu s televizní reklamou," uvedl na dotaz Chudárek. Cílovou skupinou ČT zůstane i v příštím roce 15+. Další podrobnosti Chudárek nechtěl uvést vzhledem k tomu, že obchodní politika České televize na rok 2025 bude prezentována mediálním agenturám v druhé polovině listopadu. Teprve poté bude podle Chudárka zveřejněna a vyvěšena.
ČT v loňském roce získala z prodeje reklamy 131 milionů korun, ze sponzoringu a product placementu (mimo bartery) 282 milionů a z barterových operací (sponzoring, PP, vklady do výroby) 312 milionů. V letošním roce chce prodat reklamu za 130 milionů, sponzoring a PP za 324 milionů a z barterových operací chce získat 335 milionů korun.
Jak jsme uvedli již dříve, TV Nova pro rok 2025 zdraží v průměru o 22 procent. V letošním roce přitom největší komerční televize zdražovala inzerci o 18 procent. Důvodem zdražení je vysoká poptávka inzerentů, nárůst nákladů televize (energie, náklady na zaměstnance, zdražení dodavatelů atd.) a snížení objemu reklamního prostoru v důsledku snižující se TV sledovanosti. Primácké mediazastupitelství Media Club (MC; zastupuje Primu, TV Barrandov, Óčko, Radio Impuls, Evropu 2 atd.) pro příští rok zdraží v průměru o 18 až 22 procent. Zastupovaná rádia zMC draží v průměru o 5 procent. Vybrané reklamní formáty v online pro rok 2025 zdražují o 8 až 10 procent.