Jedna z největších rádiových skupin na českém trhu, Media Bohemia (MB), mění vrcholové vedení. Na počátku listopadu na pozici výkonný ředitel nastoupil manažer David Krzok, který ve skupině působí již od roku 2007.
Krzok na postu vystřídal Miroslava Hrnka. Hlavním Krzokovým úkolem bude podle zástupců MB digitální transformace společnosti. Ta zahrnuje rozvoj rozhlasových produktů prostřednictvím nových forem distribuce, jako jsou DAB+ (Digital Audio Broadcasting) a online vysílání. Na počátku letošního roku řada hráčů vydražila v aukci ČTÚ kmitočty pro stavbu DAB+ multiplexů, včetně Českých Radiokomunikací, "Pařízkovců", JOE Media Miroslava Pýchy nebo Fiera touch Pavla Hájka. V těchto měsících startují první DAB+ sítě postavené na těchto kmitočtech.
"Nové distribuční kanály budou klást vyšší nároky na kvalitu obsahu, a skupina se proto zaměří na vytváření ještě kvalitnějšího a atraktivnějšího digitálního obsahu pro své posluchače. Zásadní bude i integrace umělé inteligence, která umožní personalizaci obsahu, zlepšení uživatelského zážitku a efektivnější provoz. Media Bohemia chce i nadále zachovat velmi silné regionální zaměření, a to jak v oblasti obsahu, tak i obchodních aktivit," uvedla rádiová skupina.
Dosavadní výkonný ředitel Hrnko se přesouvá do řídícího boardu MB, bude mít na starosti rozvoj vysílacích technologií a IT. Krzok začínal v Media Bohemia původně jako regionální finanční ředitel. Jeho odpovědnost postupně narůstala a od roku 2016 zastával pozici finančního ředitele celé skupiny.
Pod Media Bohemia spadá skupina rádií Hitrádio, Rádio Blaník, Fajn Rádio nebo Rock Radio plus dvě mediazastupitelství. Majiteli MB jsou Daniel Sedláček a Jan Neuman. Celkový konsolidovaný obrat Media Bohemia by měl v roce 2023 dosáhnout 900 milionů korun.