Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Výzkum mobilářů: Netflix mají doma dvě třetiny lidí s VOD, Voyo 44 procent, Prima+ zaostává

Ostrý boj o budoucí využití TV kmitočtů, který se bude rozhodovat až za několik let, vypukl již v těchto měsících. Na jedné straně televize a provozovatelé digitálních sítí, na straně druhé mobilní operátoři, kteří si brousí zuby na další televizní frekvence. Hraje se o podobu nové Strategie správy spektra, kterou dal na stůl Český telekomunikační úřad.

V rámci tohoto souboje o frekvence, "český národní poklad", nyní Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) zveřejnila výsledky průzkumu, jehož nepřekvapivým závěrem je, že "nároky na kapacitu mobilních i pevných datových sítí porostou". "Připomínky ke strategii správy spektra za mobilní operátory budeme formulovat v následujícím období," uvedl prezident APMS Jiří Grund.

I s vědomím skutečného cíle výzkumu (souboj o TV frekvence) lze z výzkumu mobilářů vypíchnout některá zajímavá data. Podle toho výzkumu 68 procent ze všech lidí se streamovací službou v domácnosti má Netflix (foto z hitu Extraction 2), dále 44 procent Voyo (TV Nova) a 26 procent Disney+. Až na čtvrtém místě je s 25 procenty Prima+ (TV Prima). Více viz screen.

Z celkové spektra všech zdrojů sledování TV pořadů připadá podle výzkumu 41 procent na IPTV/HbbTV/VOD (podrobnější rozklad: IPTV 28 procent, VOD 12 procent a HbbTV 2 procenta), dále 31 procent na pozemní terestrické digitální vysílání, 13 procent na kabel, 10 procent na satelit a 5 procent na YouTube. Přičemž podíl TV pořadů, sledovaných přes internet, meziročně roste - z 35 procent loni na letošních 41 procent.

Podle průzkumu APMS už 70 procent českých domácností může sledovat videoobsah přes internet, TV anténu pro příjem signálu ke sledování televize a videoobsahu využívá 45 procent domácností (České Radiokomunikace vždy uvádějí cca 56 procent), kabelový nebo satelitní příjem videosignálu může využít 40 procent domácností. Cca 66 procent domácností je vybaveno televizí připojenou přes internet.