Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Jan Rozkošný: DVTV je novinářský kibuc s televizní stanicí Podcasty

13:52, 15. 1. 2025

Projekt DVTV, který vznikl v roce 2014, když parta novinářů odešla z České televize, patří k nejstarším a největším nezávislým streamovacím hráčům na českém trhu. Jeho obrat se pohybuje v desítkách milionů, počet předplatitelů v desítkách tisíc. A od roku 2023 si troufá i na televizi. O aktuálních plánech DVTV v podcastu První liga mluvil spolumajitel a šéfredaktor Jan Rozkošný.

Co v této epizodě První ligy uslyšíte

    • Jakým byznysem kromě médií se Jan Rozkošný zabývá
    • Co je momentálně největším projektem DVTV
    • Kolik má DVTV aktuálně předplatitelů
    • Jak jsou postaveny dealy DVTV Extra s operátory
    • Jak DVTV Extra řeší prodej TV reklamy a jaké reklamní formáty používá
    • Jak má DVTV vyřešené enormní náklady na TV vysílání
    • Jaký je roční obrat skupiny DVTV
    • Jak vypadá expanze DVTV na Slovensko
    • Kolik se podle Rozkošného ročně protočí peněz v předplatném na podcastovém trhu

DVTV, která každý měsíc vychrlí na 40 hodin obsahu, již dva roky stojí na vlastních nohách. Předtím devět let dodávala kontent vydavatelství Economia miliardáře Zdeňka Bakaly, kde spadala pod zpravodajský server Aktuálně.cz. "Cítím k Economii z té doby obrovskou loajalitu, protože nám pomohla nastartovat DVTV. Na rovinu, bez Economie by to bylo mnohem obtížnější, protože ten projekt byl nový a video na internetu bylo nové. Doba byla úplně jiná než dnes. Potýkali jsme se s názory, že můžeme hrát pouze krátká videa do dvou, do tří minut. Že na dlouhé seriózní rozhovory se nikdo nebude dívat. Z dnešního pohledu mne jen mrzí, že jsme úplně samostatné fungování DVTV neodstartovali o několik let dříve," dívá se zpět Rozkošný.

Ten vlastní čtvrtinu projektu (provozní firma Online Partners), stejně jako moderátoři Daniela Drtinová, Martin Veselovský a editor Jan Ouředník (do roku 2015 byla v projektu rovněž Lenka Vinšová). "Považuji sám sebe i své kolegy primárně za novináře, možná oldschoolové novináře. Je to pro mne důležitá sebeidentifikace. DVTV je takový novinářský kibuc, který se snaží sám o sebe postarat a uživit ve složitých mediálních dobách." Celkem spolu s hlavními postavami tvoří tým DVTV okolo dvacítky lidí.

Byznys model projektu stojí primárně na prodeji předplatného, další příjem představují reklama na sociálních sítích, sponzoring a pořady, vyrobené ve spolupráci s komerčními firmami (Škoda Auto, Komerční banka atd.). Aktuálně se počet všech předplatitelů pohybuje mezi 23 tisíci a 24 tisíci, jen u balíčku obsahu DVTV je to přibližně 20 tisíc. To představuje roční výnosy něco nad 30 milionů korun.

Největším projektem "kibucu" je momentálně televize DVTV Extra, která ve spolupráci s Tivio odstartovala v Česku na podzim 2023. Nejprve v distribuci IPTV a satelitní platformy Magenta TV, kterou provozuje T-Mobile. Loni na podzim se přidala Vodafone TV (rovněž IPTV) a v listopadu 2024 stanice vstoupila do terestrická distribuce v celoplošném multiplexu 23 Českých Radiokomunikací. Televize kromě obsahu DVTV nabízí obsah i dalších tvůrců jako je Čestmír Strakatý, Kluci z Prahy, Pan Plešatý nebo Kecy & politika.

"Vidíme v tom obrovský potenciál. Stojí za tím jednoduchá myšlenka, že my vytváříme hodně obsahu prakticky v televizní kvalitě. A ať děláme, co děláme, logicky zasahujeme pouze část obecenstva. A bylo nám líto úplně opomíjet některé klasické televizní diváky, kteří nechodí na streamovací platformy. Říkali jsme si, že v dnešní pokročilé technologické době bychom přece měli být schopni vytvořit kontinuální televizní program, kde bychom ty rozhovory ještě jednou dokázali odehrát," přiblížil myšlenku projektu Rozkošný.

DVTV Extra nabízí zadavatelům a mediálním agenturám reklamní prostor, jeho prodej má v rámci skupiny na starosti speciální člověk (televize tedy nemá žádné mediazastupitelství). Stanice není členem Asociace televizních organizací, nemá tedy k dispozici čísla z elektronického měření sledovanosti. Numera jako podklad pro reklamní dealy tak pocházejí od jednotlivých operátorů nebo ze sledování v HbbTV. V horizontu několika týdnů by pak DVTV Extra měla vstoupit na slovenský televizní trh.

První liga

Pravidelné rozhovory Aleše Borovana s lidmi, kteří v českém zábavním průmyslu, internetu, v médiích a telekomunikacích patří ke špičce. Jdeme do hloubky. Kompletní rozhovory jednou za čtrnáct dní na Forendors. Publikujeme rovněž záznamy ze zajímavých tiskových konferencí.

Předplatitel podcastu na Forendors získá:

  • celý rozhovor, tedy včetně byznysových informací a novinek v druhé, placené části, více zde
  • audio bez reklam
  • možnost klást dotazy
  • možnost stažení faktury

Bezplatná část rozhovoru na platformách: