Jeden z největších knižních hráčů, společnost Euromedia Group, zažil loni příznivý rok. Firma, která patří do nadnárodní skupiny Bertelsmann, dosáhla v roce 2011 tržeb ve výši 1,16 miliardy korun (meziroční nárůst o 29 milionů) a zisku 45,5 milionu korun (nárůst skoro o 22 procent). Celkem společnost pod vedením Andrease Kaulfusse (na fotce) prodala skoro 3,1 milionu výtisků. To v situaci, kdy celkový knižní trh loni klesl přibližně o 10 procent, představuje slušný výkon.
K nejprodávanějším titulů patřily Dějiny českých zemí, encyklopedie Věda a Příroda nebo biografie Blanky Matragi Jedu dál. Průměrný náklad se pohyboval okolo 6,4 tisíce výtisků. Euromedia Group se kromě vydávání knih věnuje i knižnímu velkoobchodu (nárůst obratu o 2,3 procenta) a maloobchodu (rozšíření sítě prodejen o tři na 16).
Další velký hráč, Grada Publishing, loni utržil 143 milionů (meziročně beze změny), zisk dosáhl 22 milionu korun (pokles o jeden milion). Celkový objem knižního trhu se odhaduje na 4,5 až 5 miliard korun ročně.