Autor libreta Tomáš Belko a režisér Petr Novotný měli v případě muzikálu Lucie těžkou roli: pospojovat notoricky známé a tematicky nesourodé hity Lucie do jednoho celku tak, aby výsledný tvar dával smysl, nesl nějaké téma a diváky pobavil více než dvě hodiny. Z drtivé části se povedlo a příběh lásky tajemné dívky Lucie a křehkého mladíka Daniela má nápad, spád a netuctový konec.
Byť to neplatí stoprocentně. Ve dvou nebo třech případech se daná píseň do rozehraného děje vsunula příliš násilně a necitlivě a výsledkem je křeč a zbytečná infantilita (platí to zejména pro bizarně rozkývané a nepříliš nápadité masky v Sex je náš a Medvídkovi a jejich nepříliš povedenou choreografii). Ve zbytku však hudební pecky, zahrané živou kapelou, a libreto tvoří sehraný duet, který ukazuje sílu a talent kapely Lucie: výrazné melodie, pestrost a rockovou energii.
Další plus: výborný výkon, možná nejlepší ve své relativně bohaté muzikálové kariéře, podává typově přesný Václav Bárta v hlavní roli Daniela (alternuje David Kraus). Nesnaží se kopírovat Kollerův nebo Kodymův vokál, naopak jeho přednes je sympaticky svůj, někde na pomezí rockového "chrapláku" a pokusu o školený hlas. Rovněž další dobře napsané postavy přispívají k pozitivnímu dojmu: frajírek - popleta Pavla Lišky (byť zase dostal roli "idiota"), civilně pojatá role policejního vyjednavače Borise (jako vždy dobrý Karel Roden) nebo šéf tiskárny Jiřího Korna. V celkovém výsledku se muzikál Lucie šťastně vyhnul nástrahám díla, šitého až příliš horkou jehlou, a je důstojným pomníkem repertoáru jedné z největších českých kapel.