Velký e-shop s očními čočkami VaseCocky.cz, který se loni rebrandoval na Lentiamo a sjednotil tak značku na 14 ze 17 trhů, v roce 2020 utržil 686 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 procent více - i navzdory stagnaci celkového trhu s kontaktními čočkami (pandemie výrazně omezila pohyb, doma nejsou tak využívané). Včetně DPH pak loňský obrat obrat dosáhl 789 milionů korun. Zákazníci v celé Evropě zde udělali přes půl milionu objednávek.
K růstu přispělo především rozšíření sortimentu a služeb a také expanze do 17. evropské země - do Irska. Po slunečních brýlích a kamenné optice se službami optometristy Lentiamo přidal i sortiment brýlí dioptrických. "Službu vyhotovení dioptrických brýlí na míru jsme přidali během jarního lockdownu, o několik měsíců dříve, než jsme původně plánovali. Zákazníci doma vyměňovali čočky za brýle, a my jim je chtěli nabídnout u nás. A udělali jsme dobře. Sluneční, dioptrické a také počítačové brýle blokující modré světlo byly nakonec tahounem růstu, zatímco náš tradiční sortiment kontaktních čoček rostl jen o 2 procenta," uvedl CEO Lentiamo Jiří Urban (foto).
Navzdory omezením se dařilo i pražské optice, která měla celé léto v mezidobí lockdownů vysokou návštěvnost. Proto se Lentiamo chystá na otevření dalších provozů. "V dubnu budeme otevírat Brno a na podzim bychom chtěli Bratislavu," doplnil Urban.
Za Lentiamo stojí konglomerát provozních firem Maternia, Maternia E-commerce a Optea, seskupení ovládá novobystřický podnikatel Martin Bláha.