Jak jsme psali již několikrát, i několik let od úmrtí nejúspěšnějšího českého zpěváka Karla Gotta (foto) generuje jeho brand stále úctyhodný byznys. Agentura Karel Gott Agency (KGA), kterou stoprocentně vlastní Gottova manželka Ivana Gottová a která zastřešuje gottovské podnikání, v roce 2022 utržila 26 milionů korun. O rok dříve to bylo ještě lepší - 153 milionů. Čistý zisk firmy loni dosáhl 11 milionů, o rok dříve 82 milionů. Zpěvák zemřel v roce 2019.
Zásadními gottovskými produkty, které v roce 2021 objevily na trhu, byla výpravná publikace Karel Gott - Má cesta za štěstím a dokumentární film Karel. Jejich prodej loni ještě dobíhal (film se objevil na DVD a na streamovacích platformách). Úspěšné byly i dvě vzpomínkové koncertní akce Pocta Karlovi Gottovi, které se uskutečnily v červnu 2022 v pražské O2 Aréně. Podle pořadatelů - KGA a Bestsport - byly vyprodané (kapacita haly je okolo 16 tisíc lidí).
I v letošním roce se vznikají zajímavé gottovské produkty. Autobiografie Má cesta za štěstím dostává rozhlasovou a audio podobu. Četbu na pokračování s využitím umělé inteligence vysílá stanice Český rozhlas Dvojka. Na podzim pak celé memoáry vyjdou jako audiokniha.