Komunikační podnikatel a majitel reklamní agentury WMC Grey Tomáš Vondráček (foto) hodlá zorganizovat hackaton, na kterém by programátoři zdarma naprogramovali státu e-shop pro prodej elektronických dálničních známek. Reaguje tak na kauzu, kdy Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) hodlá za vytvoření a čtyřleté provozování takového e-shopu plus návazného systému zaplatit 401 milionů korun z eráru.
Čím dál více lidí z branže si myslí, že je zde podezření na tučný penězovod někomu do kapsy a že věcí by se měla zabývat policie. Nejen kvůli tomu, ale i pro malou kompetenci při nakládání s penězi daňových poplatníků je pozice šéfa SFDI Zbyňka Hořelicy (pokud ne ministra dopravy Vladimíra Kremlíka - ANO) stěží udržitelná. Své služby při prodeji digitálních dálničních známek nabízí rovněž Alza.cz nebo Pilulka.cz.