Nezvyklý tah na printovém trhu. Vydavatelství Mladá fronta (MF; na fotce ředitel Jan Mašek) stahuje ekonomický týdeník Euro z výzkumu čtenosti tisku Media projekt. Nelíbí se jí totiž některé výstupy výzkumu především v kontextu s čísly konkurence. "Je s podivem, že některé oborové tituly měly deset čtenářů na každý výtisk, zatímco jiné sotva tři. Týdeník Euro působí na českém trhu dvacet let, známe své čtenáře, stejně jako čísla z prodejů, ať již z předplatného, či ze stánků, a podle našeho názoru neodpovídají publikované údaje této realitě," tvrdí se v tiskové zprávě MF. Aktuální krok vydavatelství Františka Savova by měl otevřít diskusi o "změnách způsobu měření čtenosti tištěných titulů v rámci projektu".
Výzkum čtenosti realizují od roku 2013 společnosti společnosti Stem/Mark a Median, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA).
Doplňujeme reakci Unie vydavatelů: "V letech 2016 a 2017 proběhla příprava nové etapy realizace výzkumu Media projektu, která byla zahájena od 1. ledna 2018 a úplné výsledky budou k dispozici letos v srpnu. V rámci přípravy této nové etapy výzkumu byly posouzeny všechny aspekty výzkumu zejména s ohledem ke stavu vývoje tiskového trhu a byly zohledněny i zahraniční poznatky. Zadavatelé se budou výsledky výzkumu ve spolupráci s Milanem Tučkem ze Sociologického ústavu Akademie věd i realizátory zabývat i nadále, zejména poté, co budou k dispozici výsledky za první pololetí realizace nové etapy výzkumu. Z tohoto hlediska se domníváme, že nyní, kdy probíhá nová etapa výzkumu teprve ve druhé čtvrtletní fázi, ale celkové výsledky ještě nejsou k dispozici, je předčasné dělat zásadní závěry o ukončení sledování konkrétního titulu ve výzkumu. Vydavateli týdeníku Euro nabízíme, že u realizátorů výzkumu zajistíme provedení analýzy vývoje čtenosti tohoto titulu i v minulých letech."