Největší e-shop Alza.cz (majitelem skupina investorů pod vedením Aleše Zavorala) spojuje dva stávající programy pro externí dodavatele Alza Dropshipment a Alza Partner do jednoho portálu Alza Marketplace. Rozvoj tržiště pro externí partnery je další ze strategií, jak navýšit obrat Alzy, který loni přesáhl 37 miliard korun.
"Rozvoj Marketplace je jednou z cest, díky nimž můžeme zákazníkům nabízet širší nabídku zboží ze stále více kategorií, jako je alkohol, nábytek nebo módní zboží," uvedl Petr Bena (foto), místopředseda představenstva Alza.cz. "Velká prodejní tržiště, díky kterým zapojení dodavatelé získají zázemí, zkušenosti a stabilitu velkých e-shopů, tedy i další odbytový kanál a zdroj příjmu, jsou světovým trendem v oblasti e-commerce a způsob prodeje, kterému v Alze věříme."
Alza.cz začala svůj program partnerského prodeje rozvíjet na konci roku 2019, za jeho rozvoj je odpovědný business development manažer Jan Pípal. Během loňského roku se podle zástupců firmy do programů partnerského prodeje na Alze zapojilo více než tisíc dodavatelů, kteří přes ně nabízejí přes 300 tisíc položek fyzického zboží a poukazů. Obrat z této formy prodeje vzrostl loni o 300 procent a podobné tempo růstu má držet i letos.