Největší gramofirma na českém trhu Universal Music (UM; ředitel Tomáš Filip) v roce 2019 utržila za výrobky a zboží 60 milionů korun. V meziročním srovnání se jedná o pokles o 7 milionů. Hlavním výnosem se však opět stal prodej práv k hudebním dílům (streaming, synchronizace), který meziročně stoupl z 203 milionů na 247,5 milionu korun. "K více než trojnásobnému růstu příjmů ze synchronizace došlo zejména díky skladbám skupiny Imagine Dragons pro populární hru v oblasti virtuální reality a nahrávkám použitým ve filmu Jojo Rabbit."
Celkový obrat společnosti tak předloni dosáhl 308,5 milionu (meziročně plus 37,5 milionu). Čistý zisk v daném období mírně klesl o milion na 10,5 milionu korun. K nejprodávanějším nahrávkám Universal Music v roce 2019 patřila alba Lady Gaga, Billie Eilish, Rammstein (foto) nebo Mirai. Podíl na trhu ve sledovaném období dosáhl 28,5 procenta.
Původně očekávaný růst cca 7 procent UM v roce 2020 bude v konečném důsůedku ovlivněn probíhající pandemií čínského koronaviru.