Jedné z hlavních firem velké out-of-home skupiny JCDecaux (na fotce ředitel a jednatel Pavel Slabý), společnosti Europlakat, v loňském roce klesly tržby. Na vině je hlavně vývoj situace okolo reklamních ploch v pražském metru (vestibuly, stanice plus vozy metra), které Dopravní podnik hl. m. Praha na podzim 2019 předal konkurenční firmě ze skupiny BigBoard Praha. Europlakatu klesl i výkon z vlastních reklamních ploch (snížení počtu nosičů). Firma v roce 2019 celkem utržila 274 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 30 milionů. Z celkové sumy na vlastní nosiče připadlo 65 milionů (meziročně minus 8 milionů), na cizí nosiče 145 milionů (minus 15 milionů).
Čistá ztráta z roku 2018 ve výši 6,6 milionu se prohloubila na 122 milionů (!) korun. Je to z důvodu doúčtování opravné položky k investici ve dceřiné firmě Rencar (reklama v pražském metru) ve výši 106 milionů korun. I bez této operace by se však ztráta Europlakatu meziročně zvětšila. Další ranou pro Europlakat je pandemie čínského koronaviru. "Lze očekávat, že pokud nedojde k dalším vlnám pandemie, lze očekávat pokles tržeb v roce 2020 v rozmezí 20 až 23 procent oproti roku 2019."