Internetový obr Seznam.cz ostře vystartoval proti oficiálnímu měření poslechovosti tuzemských rádií Radioprojekt, které pro Radiovou sekci Sdružení komunikačních a mediálních organizací ČR (SKMO) a Sdružení komunikačních agentur realizují Median, STEM/Mark a Nielsen Admosphere. Seznamu se nelíbí čísla, které Radioprojekt aktuálně přisoudil jeho rádiu Expres FM. Podle Radioprojektu Expres FM ve 3. a 4. kvartálu 2021 poslouchalo týdně 42 tisíc posluchačů. Podle měření Gemius, který měřil online poslechovost stanice v jednom lednovém týdnu, však číslo vyšlo na 117 tisíc posluchačů.
"Jsme digitální firma, která je zvyklá dostávat přesná a okamžitá data o výkonech svých služeb. Stará cesta měření poslechovosti rádií prostřednictvím Radioprojektu nám takové údaje nedává. Vypovídající je fakt, že podle aktuálně dostupných dat Radioprojektu poslouchá Expres FM týdně 42 tisíc lidí. Avšak my jsme hned při prvním měření s využitím metody Gemius Prism dokázali exaktně změřit 117 tisíc za týden. A to se bavíme pouze o poslechu živého vysílání rádia přes internet," komentoval Pierre Beneš, manažer rozvoje rádií Seznam.cz.
"Rok 2022 je pro obchodní oddělení Seznamu rokem audia. Tedy rádií i online poslechu obsahu, do čehož investujeme nemalé prostředky. Radioprojekt naprosto neodpovídá současné situaci na trhu a našim potřebám. Víme to my, i naši klienti. Proto jim prezentujeme data, která máme z našich nezávislých výzkumů. Přesnější data se nám v loňském roce promítla do skokového nárůstu obratu audia. I proto nám dává smysl v nových metodách měření pokračovat a rozvíjet je směrem k digitální budoucnosti," uvedl obchodní ředitel Seznam.cz Tomáš Búřil (foto).