Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Soukromá rádia spouštějí kampaň proti zvýšení poplatků za Český rozhlas Hráči dne

18:01, 22. 10. 2024
Rádia Aleš Borovan

Tlak proti velké mediální novele (kromě jiného navýšení poplatků za Českou televizi a Český rozhlas) sílí. Rádiová Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV) dnes spouští kampaň Dopisposlanci.cz proti navýšení rozhlasových poplatků. Jejím cílem je vyzvat občany, aby napsali poslancům a senátorům a vyjádřili svůj nesouhlas s projednávanou mediální novelou.

"Tímto krokem chceme upozornit na nesouhlas s navrhovaným zákonem. Při přípravě novely  mediálního zákona jsme se snažili vést konstruktivní dialog s Ministerstvem kultury, Českým rozhlasem i vládou. Naším cílem bylo přispět ke vzniku novely, která by modernizovala český mediální trh a stabilizovala rovnováhu mezi soukromým a veřejnoprávním rozhlasem. Bohužel, vláda místo zákona, který by posiloval nezávislost a transparentnost Českého rozhlasu, předkládá návrh, který pouze zvyšuje poplatky za Český rozhlas a přenáší toto břemeno na občany a firmy. Většina našich návrhů byla ignorována," uvedl Jiří Hrabák (foto), předseda APSV a současně ředitel Rádia Impuls.

Do kampaně se zapojují rádia Evropa 2, Frekvence 1, Radio Bonton, Kiss Radio, Radio Beat, Country Rádio, Rádio Impuls, Rádio Blaník, Hitrádia, Fajn rádio, Rock Rádio a další stanice sdružené v APSV. Náměstek ministra kultury Michal Šašek vysvětluje důvody mediální novely zde: